Nyheter


2018/03/19

Emil Fäldt klar för tävling på Euroskills 2018 i hotellreception.

Emil Fäldt från Malmö kommer att representera Sverige i receptionsyrket i Euroskills i Budapest 26-28 september 2018. Emil studerade yrkesförberedande utbildning på Hotell-och turismprogrammet på gymnasieskolan Vipan i Lund. Emil är 23 år och har lång tävlingserfarenhet i bagaget. Under sin gymnasietid på Vipan tog han guld i både skånska mästerskapet och gymnasie-SM. I NM knep […]

Läs mer

2018/03/09

Det svenska måltidsundret. Boken om Sveriges gastronomiska resa.

Boken om Sveriges gastronomiska resa. Följ kockens väg till stjärna, restaurangbranschens lyft till global höjd och läs om utbildningarnas roll. Svensk gastronomi har de senaste decennierna utvecklats till ett av världens främsta måltidsländer. I boken Det svenska måltidsundret skildras Sveriges resa från gastronomiskt u-land till världstoppen. Vi får bland annat följa kockens väg från slusk […]

Läs mer

2018/02/20

Läs vårt nyhetsbrev

Tävlingstalanger sökes och pröva besöksnäringens yrken på Yrkes-SM. Vi söker tävlande elever från hotell- och turism samt restaurang- och livsmedelsprogrammen till Euroskills (Yrkes-EM) i Budapest i höst. Möt oss på Yrkes-SM i april och prova på våra yrken genom VR-glasögon. Och missa inte våra populära läromedel. Läs mer i vårt nyhetsbrev. Vill du prenumerera? Mejla oss […]

Läs mer

2018/02/06

UHR söker tävlande till Euroskills i Budapest 2018

Visst vill du vara med i Sveriges viktigaste landslag? Vi söker dig som arbetar med servering eller matlagning inom hotell och restaurang och som vill representera Sverige i yrkestävlingen Euroskills (Yrkes-EM) i Budapest 26-28 september 2018. I Euroskills tävlar 1 200 ungdomar från hela Europa i cirka femtio olika yrkesgrenar. Sverige representeras genom Yrkeslandslaget – […]

Läs mer

2018/01/25

Beställ bok om serveringsyrket.

Detta är en bok för dig som ska arbeta med servering och service på restaurang- och vill vara säker på hantverket. Varför är det så viktigt? Det är känt att när gästen väljer mellan två restauranger med likvärdigt utbud är det den upplevda servicen som avgör. En gäst som känner sig sedd och väl mottagen kommer gärna […]

Läs mer

Utbildningsrådet för Hotell och Restauranger, c/o Visita, Box 3546, 103 69 Stockholm